
1. NASIL ÇALIŞIR?
• Güvenli bağlantı üzerinden Findeks platformu ile web servis entegrasyonu sağlanır.
• Kullanıcı kodu ve doğrulama şifresi bir kez girilerek sisteme bağlantı yapılır.
• VKN bilgileri girilerek ilgili kurum ve kişilerin istenen başlıkta FİNDEKS sorgusu yapılır.
• Yapılan sorgulama ve raporlama sonuçları doğrudan SAP sistemine aktarılır.
2. FAYDALARI
• Müşterilerin risk durumlarını sorgulamak için SAP içerisinden anlık erişim sağlar.
• Teminat mektubu raporu, çek raporu, kredi notu durum raporu gibi sorgulamalar yapılabilir.
• Bankalar ve diğer finansal kurumlardaki kredi borç ve limitleri, kredi notları takip edilebilir.
• Müşterilerin ve tedarikçilerin finansal durumları hakkında bilgi sağlar.
• Kolay ve hızlı şekilde toplu sorgulama yapılabilir.
• Findeks raporlarında, kararlara yön verebilecek finansal bilgilerin büyük bir kısmı bulunmaktadır.
• Alınan veriler etkin şekilde raporlanabilir ve karar şeması oluşturulabilir.
e-Dönüşüm Çözümleri
Finansal Çözümler
Bankacılık Çözümleri

SAP ile Tam Entegre

Hızlı ve Doğru Bilgi Akışı

Esnek
Raporlama

Hazır
Kurgu

Kolay ve Hızlı Kullanım
-
Kurulumu nasıl yapılır?Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
-
Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
-
Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
-
Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
-
SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
-
SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.
Referanslar
