
1. NASIL ÇALIŞIR?
• Hesaplar, kredi takibi, kredi anapara ve faiz tahakkukları, finansal borçların ver kiralamaların vade bazlı sınıflandırılması, özellikli varlıklar için kullanılan krediler, türev araçlar gibi birçok finansal işlem UFRS tablolarına yansıtılır.
• Çekler ve sınıflandırmaları, vadeli mevduatlar, kredi kartıyla tahsilatlar gibi işlemler ayrıca UFRS bazlı kaydedilir.
• Gelecek aylara ait gelir ve giderlerin seçilen yönteme göre gün ya da dönem esaslı tahakkuk hesaplaması UFRS uyumlu olarak da yapılır.
• Özlük hakları, sosyal güvenlik ödemeleri, emeklilik hakları, tazminatlar gibi çalışanlara sağlanan tüm kısa ve uzun vadeli faydalar UFRS standardına uygun olarak İK sistemi üzerinden izlenir ve ayrıca muhasebeleştirilir.
• Özkaynaklar, hisseler, hisse yedekleri, fonlar, temettü, iştirakler, yatırımlar, vergiler gibi işlemlerle ilgili kayıtlar SAP içerisinde UFRS standartlarına uygun olarak ayrıca atılır.
• Karşılıklara ilişkin kayıtlar SAP sistemi sayesinde manuel veya otomatik olarak UFRS uyumlu kaydedilebilir.
• Sabit kıymet bazında UFRS özgü kullanım süresi belirlenebilir ve amortismanlar ayrıştırılabilir.
2. FAYDALARI
• UFRS dönüşüm, muhasebeleştirme ve raporlama süreçlerini güvenilir ve hızlı şekilde yerine getirir.
• SAP muhasebe kayıtlarını otomatik olarak UFRS ile uyumlu hale getirir.
• UFRS, şirketlere ve yatırımcılara küresel bir dilde finansal olarak analiz edilme imkanı sunar.
• Para birimi bazında UFRS raporlamaları yapılabilir.
e-Dönüşüm Çözümleri
Finansal Çözümler
Bankacılık Çözümleri

UFRS Tam Uyumlu

Non-SAP Uygulamalar ile Entegre

Esnek
Raporlama

Hazır
Kurgu

Kolay ve Hızlı Kullanım
-
Kurulumu nasıl yapılır?Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
-
Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
-
Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
-
Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
-
SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
-
SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.
Referanslar
































